Sjuklingen på antibiotika

Ja, som sagt känner jag mig inte alls bra. Har egentligen inte gjort det på ett bra tag. Särskilt inte på kvällarna för då ha jag haft känslan av att ha Saharas hetta inne i huvudet och Sibiriens köld utanpå skinnet. Det känns inte supernajs direkt. Däremot har jag ändå känt mig relativt pigg under dagarna. Men jag misstänkte att jag hade en infektion i kroppen så jag gick till vårdcentralen och lämnade prov. Någon timma efteråt ringde läkaren på min mobiltelefon och sa att jag inte hade nån infektion och att allt var lugnt. Just därför var det inte med liten förvåning som jag idag öppnade ett brev där det stod att jag hade en infektion och att antibiotika fanns att hämta på apoteket. Tycker bara det var så himla onödigt att hon sa att det inte var något när de inte hade gjort alla tester än. Aja, nu ska jag äta antibiotika i en vecka och jag får hoppas det blir bättre sedan. Ska ju faktiskt till NUS på onsdag.

 Apropå NUS så såg jag faktiskt min läkare idag på Lilla bageriet här i Lycksele. Sånt känns alltid konstigt. Att träffa läkare utanför sjukhuset. Det påminner en liksom om att man har ett fel. På onsdag är det tryckmätning som gäller. Det går kort sagt ut på att de ska sticka in rör i mina ben, längs med musklerna, och sen får jag springa eller gå på ett band. Jag gissar att jag kommer att gå för jag kan ärligt talat verkligen inte komma ihåg när jag sprang sist. Jag tror det var tre år sedan.

Hjälp en sjukling att bli lite gladare. Rösta på henne via länken som följer. Det tar inte mycket av din tid men gör mig överlycklig. Klicka här för att komma till röstningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0