Jantelagen personifierad


Ska lägga ut mina betyg. För första gången i mitt liv är jag faktiskt nöjd med betygen. Jag har aldrig varit det och det känns främmande att vara glad över dem och jantelagen stretar emot. Som när jag i lågstadiet gjorde ett mål i stadsserien i fotboll och inte vågade hoppa och skrika som de andra brukade göra. De som faktiskt brukade göra mål. Fan att jag inte hoppade och skrek halsen av mig. Då hade stoltheten hållt i sig fortfarande. Jag tänker inte stå och bli generd framför målet igen. Nu ska jag göra min segergest. Jag ska lägga ut mina betyg.

Jag fick fakiskt 2 IG. I Idrott och hälsa A och Matematik B. Vilket absolut inte blir något problem. Matematikkursen ska jag välja bort efetrsom jag hade den på utökat program och Idrotten ska jag fixa ett G i nästa år. Eftersom Idrottsbetyget inte räknas om det sänker medelbetyget spelar det ingen större roll.

Mina betyg för 1:an och 2:an:

Bild och form A - VG
Datorkunskap - VG
Matematik A - VG
Textil A - VG
Engelska B - VG
Engelska A - MVG
Småföretagande A - MVG
Fotografisk bild A - MVG
Mediekommunikation A - MVG
Mediekunskap - MVG
Medieproduktion A - MV
G
Multimedia A - MVG
Naturkunskap A - MVG
Samhällskunskap A - MVG
Svenska A - MVG
Svenska B - MVG
Textkommunikation A - MVG

Matematik B - IG
Idrott och Hälsa A - IG

Mina betyg och medelbetyget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0